Hjælp og selvbetjening

Her kan du få svar på det meste

Skal du melde flytning? Vil du have tips til, hvordan du kan spare på dit energiforbrug? Eller vil du vide, hvordan du tester din HPFI-afbryder? Så er du landet det rigtige sted. Du kan også finde svar på en masse andre spørgsmål, vi ofte får fra vores kunder.

Top 5 spørgsmål fra kunderne
  • 1. Hvad gør jeg, hvis jeg skal flytte?

    Du skal kontakte din elleverandør, når du skal flytte. Ellers risikerer du at skulle betale for den nye beboers forbrug.

    Aflæs måleren, og giv elleverandøren besked om:

    • aflæsning og aflæsningsdato
    • flyttedato
    • din nye adresse

    Når din elleverandør har registreret din aflæsning, vil du modtage en slutopgørelse.

  • 2. Jeg kan ikke aflæse elmåler den dag, jeg flytter. Hvad skal jeg gøre?
    Du skal aflæse elmåleren så tæt på flyttedatoen som muligt og indberette aflæsningen til din elleverandør.
  • 3. Jeg har glemt at melde flytning - hvad skal jeg gøre?
    Skynd dig at ringe til din elleverandør, og afgiv din aflæsning. Som udgangspunkt hæfter du for forbruget i hele tilmeldingsperioden.
  • 4. Hvornår får jeg min slutopgørelse?
    Du får din slutopgørelse fra din elleverandør senest 6 uger efter flytningen.
  • 5. hvordan aflæser jeg elmåleren?

    Aflæs fra venstre mod højre (også eventuelt foranstillede nuller).

    Du kan indberette din aflæsning på tre måder:

    • Scan QR-koden i brevet, og indtast din aflæsning.
    • Log på selvbetjening, og indtast din aflæsning.
    • Ring til tast-selv-service på 70 27 60 90, og indtast din aflæsning.

Hallo, hallo

Når du ringer, svarer vi dig typisk inden for to minutter. I meget travle perioder kan der godt gå længere tid.

Leveringssikkerhed

Du har i gennemsnit strøm 99,993 % af tiden

Om Radius

Du ser os ikke altid, men vi er der
Vi sørger for, at du har strøm i kontakten til alt det, du skal og gerne vil