Strømsvigt

Gør dette, hvis du mangler strøm

Få besked, hvis strømmen går
Du kan få besked via sms og e-mail, hvis strømmen pludselig går i dit område.

Bemærk, at du kan tilmelde flere adresser på samme mobilnummer og e-mailadresse.

Er I flere, der mangler strøm?
Som det første skal du tjekke, om der er andre end dig, der mangler strøm. Hvis dine naboer også mangler strøm, er der sandsynligvis tale om en fejl på elnettet, og så skal du ringe til os på 70 20 58 00 – vi svarer hele døgnet.

Er det kun dig, der mangler strøm?
Hvis strømmen kun er gået hos dig, skyldes det ofte, at der er sprunget en sikring, eller at din HFI-/HPFI-afbryder er slået fra. Hvis det er tilfældet, kan der være en fejl i et af dine apparater, som får relæet til at slå fra. Når du har gennemgået nedenstående trin og stadig oplever fejl, skal du ringe til os på 70 20 58 00.

Sådan finder du et defekt apparat:

  1. Er HFI-/HPFI-afbryderen slået fra? Prøv at slukke alle gruppeafbrydere.

  2. Slå nu HFI-/HPFI-afbryderen til igen, og tænd gruppeafbryderne en ad gangen. Når HFI-/HPFI-afbryderen slår fra, ved du, at fejlen er i den gruppe. Sluk for alle apparater i gruppen.

  3. Slå HFI-/HPFI-afbryderen og gruppeafbryderen med det defekte apparat til igen.

  4. Tænd apparaterne i gruppen et efter et. Når HFI-/HPFI-afbryderen slår fra, ved du, hvilket apparat der er i stykker. Sluk det.

  5. Slå HFI-/HPFI-afbryderen og alle gruppeafbrydere til igen. Så skulle du gerne have strøm igen. Husk, at du er altid velkommen til at ringe til os på 70 20 58 00, hvis du er i tvivl.

 

Hvis du har skader
Hvis du oplever skader på dine apparater efter en strømafbrydelse, skal du kontakte dit eget forsikringsselskab.

Leveringssikkerhed

Du har i gennemsnit strøm 99,995 % af tiden