Sådan får du strøm

To virksomheder sørger tilsammen for strøm til dig

Sammen med din elleverandør sørger vi for, at du har strøm i kontakten hver dag. Elnetselskabet ejer elnettet og elmålerne i dit lokalområde og transporterer strømmen frem til din bolig eller din virksomhed. Elleverandøren sælger den strøm, du bruger.

Hvad betyder det for dig?

  • Hvis strømmen svigter, sørger Radius for at få fejlen rettet, og vi hjælper dig, hvis du har tekniske problemer med elmåleren.
  • Du får én samlet regning fra din elleverandør. Det er også dem, du skal kontakte, hvis du for eksempel skal flytte.
  • Du skal give din måleraflæsning til Radius, som kontakter dig, når det er tid til at aflæse elmåleren. Hvis du har en fjernaflæst elmåler, sker det helt automatisk, og du skal ikke gøre noget.

Din elleverandør sender regningen

Det er din elleverandør, der opkræver alle afgifter fra staten og nettariffer på vegne af os og sender en samlet regning til dig. Du skal derfor kontakte din elleverandør, hvis du har spørgsmål til din elregning, dit forbrug og f.eks. flytning.

Hvornår skal du kontakte os?

Selvom det er din elleverandør, der står for at sende din regning og hjælpe, hvis du skal flytte, skal du fortsat kontakte os på alle de tekniske områder – f.eks. ved ombygning og tilslutning af nye installationer. 

Følg os på Facebook Få servicebeskeder, gode råd og seneste nyt
Leveringssikkerhed

Du har i gennemsnit strøm 99,995 % af tiden