Forside / Elnetkunder / Skal du flytte?
Skal du flytte?
Husk at give din elleverandør besked
Det er altid den, der er tilmeldt adressen, som hæfter for elregningen. Husk derfor at melde flytning i god tid til din elleverandør, så du er sikker på, at du kun skal betale for dit eget forbrug. Når din elleverandør har registreret din flytning, modtager vi automatisk besked.
Når du flytter ud:
- Du skal melde flytning til din elleverandør. Du kan se, hvem din elleverandør er, på din regning eller på oversigten fra Betalingsservice.
- Elmålerens data bliver automatisk sendt til os, efter du har meldt flytning til din elleverandør.
- Du betaler for elforbruget, indtil du har meldt flytning til din elleverandør.
- Elleverandøren sender en slutopgørelse over dit forbrug til dig, efter du har meldt flytning.
Når du flytter ind:
- Du skal vælge en elleverandør. Du kan beholde din eksisterende elleverandør eller vælge en ny – kig eventuelt på elpris.dk.
Forskellen på din elleverandør og dit elnetselskab
Din elleverandør er det selskab, som du køber din strøm af. Det er altid fra din elleverandør, at du får din elregning. Du skal derfor kontakte din elleverandør, hvis du skal flytte eller har spørgsmål til din elregning. Se de forskellige elleverandører på elpris.dk.
Radius er dit elnetselskab. Vi står for transporten af strømmen, der sikrer, at du har strøm i kontakten hver dag. Vi ejer også elmåleren på din adresse, og vi giver din elleverandør besked om, hvor meget strøm du har brugt.
Opsigelse og flytning af stikledningsaftale
Vælg formular i menuen herunder og udfyld den for at opsige din stikledningsaftale, som du har med os. Hvis du skal flytte en stikledningsaftale til en forening, så skriv direkte til kundesupport@radiuselnet.dk