Spørgsmål og svar

Se, hvor der mangler strøm lige nu

Har du spørgsmål til din aftale, vores priser, leverandørskift eller elmåleren, kan du forhåbentlig finde svar her – eller blive hjulpet videre. Listen indeholder de spørgsmål, vores kunder oftest stiller. Hvis ikke du kan finde et svar her, er du altid velkommen til at kontakte os.

Ofte stillede spørgsmål

Der kan være mange årsager til størrelsen på dit elforbrug. Som udgangspunkt skal du tale med din elleverandør, som kan gennemgå dit elforbrug og give dig gode råd og vejledning.

Læs mere

Sammen med din elleverandør sørger vi for, at du har strøm i kontakten hver dag.

  • Elleverandøren sælger den strøm, du bruger
  • Elnetselskabet ejer elnettet og elmålerne i dit lokalområde og transporterer strømmen frem til din bolig eller din virksomhed.

Nej. Du kan frit vælge din elleverandør, men du kan kun få transporteret din strøm via det netselskab, der ejer elnettet i dit område.

Du skal kontakte din elleverandør, når du skal flytte. Ellers risikerer du at skulle betale for den nye beboers forbrug. Din elleverandør er dem, du køber din strøm af.

Giv elleverandøren besked om:

  • Flyttedato
  • Din nye adresse

Når din elleverandør har modtaget din flyttemeddelelse, vil du modtage en slutopgørelse.

Husk, at tilmelde dig på din nye adresse hos din elleverandør. Oplys gerne, hvilken adresse din post fremover skal sendes til (er leveringsadressen eksempelvis et sommerhus eller et kolonihavehus, kan det være, at du ønsker at få sendt posten til din helårsadresse).

Skynd dig at ringe til din elleverandør, og meld din flytning. Som udgangspunkt hæfter du for forbruget i hele tilmeldingsperioden. Din elleverandør er dem, du køber din strøm af.

Kontakt din elleverandør – de kan oplyse dig om, hvornår de sender dig slutopgørelsen. Din elleverandør er dem, du køber din strøm af.

Din elleverandør er dem, du køber din strøm af. Du modtager derfor kun regninger fra din elleverandør, så det er din elleverandør, du skal spørge.

Du kan se, hvad elprisen generelt består af her på siden. I forhold til prisen på el hjemme hos dig, så skal du kontakte din elleverandør, som du køber din strøm hos. Se en oversigt over elleverandører i Danmark på www.elpris.dk

Brug af elmåleren

Du kan eksempelvis nulstille triptælleren, hvis du vil følge dit forbrug over en bestemt periode.

Læs mere

 

  • Når fjernaflæsningen er aktiveret, skal du ikke længere selv aflæse elmåleren en gang årligt eller ved flytning, for målerens tællercifre bliver automatisk sendt til Radius.
  • Dit forbrug vil blive målt på timebasis i stedet for på årsbasis. Det gør det lettere for dig at styre dit elforbrug hen over døgnet og året.

Nej, desværre.

Men du må gerne sætte et stykke tape hen over dioden, hvis du synes, det er irriterende, at den blinker.

Når elmåleren på din adresse bliver fjernaflæst, sender den dine forbrugsdata til Radius via radiokommunikation.

Ved fejl i installationen, som kan føre til målefejl, skal elinstallatør eller kunden kontakte Radius hurtigst muligt. Det er vigtigt, at fejlen ikke udbedres, før en Radius servicetekniker har været på adressen for at kontrollere/dokumentere fejlen.

Vær opmærksom på, at vi forbeholder os retten til at afvise en eventuel korrektion af elforbrug, hvis der ikke foreligger den nødvendige dokumentation af fejlen.

Kontakt Radius Elnet på tlf. 70 20 48 00 eller på mail: kundesupport@radiuselnet.dk

Kontakt os

Når du ringer, svarer vi dig typisk inden for to minutter. I meget travle perioder kan der godt gå længere tid.