Er strømmen gået?
Her finder du et overblik over de strømafbrydelser, vi har registreret lige nu. Du finder også information om, hvad du kan gøre, når du står midt i en strømafbrydelse.
Priser og forbrug
Her kan du læse, hvad du som elnetkunde betaler til Radius. Du kan også blive klogere på, hvor meget af din samlede elregning, der dækker brugen af elnettet til at transportere din strøm.
Din tilslutning
Her kan du finde information om vilkår for din tilslutning til elnettet. Du kan også læse om, hvordan elmåleren virker og, hvordan du kan bruge den til at følge dit elforbrug.
Hjælp og kontakt​
Find hurtigt svar på de spørgsmål, vi oftest bliver stillet. Hvis du gerne vil tale med en medarbejder hos os, finder du vores telefonnummer nederst på siden.

Hjælp og kontakt

Her kan du finde hurtige svar på nogle af de spørgsmål, vi oftest bliver stillet. Hvis du gerne vil tale med en medarbejder hos os, finder du vores telefonnummer og åbningstider nederst på siden.

Få hjælp det rette sted

Det er ikke altid os, der kan hjælpe

I nogle tilfælde er det faktisk ikke os, du skal tale med, selv om du har et spørgsmål eller et problem med din strømforsyning. Både elleverandøren og elinstallatøren vil henvise til os, hvis de konstaterer, at det er nødvendigt – men som udgangspunkt skal du kontakte dem først.

Din elleverandør svarer på spørgsmål om dit strømforbrug og din elregning

Det er din elleverandør, der kan svare på spørgsmål om forbrug og afregning af strøm. Hvis du er i tvivl om, hvem der er din elleverandør, kan du kigge på din seneste elregning eller logge ind på eloverblik.dk.

En elinstallatør kan tjekke dine installationer og udføre arbejde på din stikledning

Hvis du oplever fejl i din strømforsyning, skal du ofte have fat i en elinstallatør til at finde fejlen. Elinstallatøren vil som regel udføre arbejdet i dialog med os.
Vores kundesupport

Sådan kontakter du os

Brug for at tale med en medarbejder?
Vores medarbejdere i Kundesupport sidder klar til at besvare dine spørgsmål. Bemærk at vi har lukket på helligdage, Grundlovsdag, fredag efter Kristi Himmelfartsdag samt den 23. og 24. december.
Telefontid
Hverdage kl. 07.00-15.00*
Telefon
Tlf. 7020 4800
*Hvis du er elinstallatør og skal have fat i vores afdeling for Nettilslutning, skal du ringe i tidsrummet 07.00-11.30.
Skriv til os
radiuskundesupport@cerius-radius.dk*
*Vi besvarer din mail inden for 5 arbejdsdage.
Særligt hvis du mangler strøm
Hvis du mangler strøm, kan du ringe til os døgnet rundt. Du kan altid se aktuelle strømafbrydelser og forventet varighed i vores oversigtskort her på hjemmesiden, og vi opfordrer til, at du kun ringer til os, hvis din strømafbrydelse ikke fremgår af kortet.
Telefontid
Døgnet rundt*
Telefon
Tlf. 7020 4800
*I vores elkontrolcenter er der døgnbemanding, men færre medarbejdere på arbejde i ydertidspunkterne. Du kan opleve længere ventetid på telefonen, da vores vagthavende medarbejdere arbejder på højtryk for at løse problemet og få strømmen tilbage til kunderne.
Faq
Om priser og din elregning

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Faq
Når strømmen går

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Faq
Det spørger andre ofte om

Her har vi samlet svar på nogle af de spørgsmål, vi ofte får fra vores kunder. Hvis du ikke finder svar her eller andre steder på hjemmesiden, er du velkommen til at kontakte os.

Du behøver ikke at give os særskilt besked om din flytning, så længe du husker at melde flytningen hos din elleverandør. Når din elleverandør har registreret din flytning, modtager vi automatisk besked i vores system.

Det er altid den, der er tilmeldt adressen, som hæfter for elregningen. Husk derfor at melde flytning i god tid til din elleverandør, så du er sikker på, at du kun skal betale for dit eget forbrug.

Når du flytter ud:

  • Du skal melde flytning til din elleverandør. Du kan se, hvem din elleverandør er, på din regning eller på oversigten fra Betalingsservice.
  • Elmålerens data bliver automatisk sendt til os, efter du har meldt flytning til din elleverandør.
  • Du betaler for elforbruget, indtil du har meldt flytning til din elleverandør.
  • Elleverandøren sender en slutopgørelse over dit forbrug til dig, efter du har meldt din flytning.

Når du flytter ind:

  • Husk at vælge en elleverandør på din nye adresse. Du kan beholde din eksisterende elleverandør eller vælge en ny – kig eventuelt på elpris.dk.

Hvis du ønsker at få flyttet din elmåler, skal du kontakte en autoriseret elinstallatør, der kan udføre arbejdet for dig:

  1. Du skal aftale arbejdets pris og tidspunktet for flytning med elinstallatøren.
  2. Elinstallatøren skal give os besked om flytningen via vores ISB-system.

Vi tilbyder desværre ikke længere pulsudgang.