Er strømmen gået?
Her finder du et overblik over de strømafbrydelser, vi har registreret lige nu. Du finder også information om, hvad du kan gøre, når du står midt i en strømafbrydelse.
Priser og forbrug
Her kan du læse, hvad du som elnetkunde betaler til Radius. Du kan også blive klogere på, hvor meget af din samlede elregning, der dækker brugen af elnettet til at transportere din strøm.
Din tilslutning
Her kan du finde information om vilkår for din tilslutning til elnettet. Du kan også læse om, hvordan elmåleren virker og, hvordan du kan bruge den til at følge dit elforbrug.
Hjælp og kontakt​
Find hurtigt svar på de spørgsmål, vi oftest bliver stillet. Hvis du gerne vil tale med en medarbejder hos os, finder du vores telefonnummer nederst på siden.

Graffiti

Graffitimalere overmaler jævnligt nogle af vores 10.000 netstationer og mere end 140.000 kabelskabe. Problemet er vedvarende, og afvaskede anlæg bliver igen overmalet.

Graffitien påvirker ikke funktionen af anlæggene, men er alene et æstetisk problem. På grund af de store omkostninger til løbende fjernelse af graffiti, er det Radius’ politik, at vi kun fjerner stærkt anstødeligt, nedladende eller racistisk graffiti fra vores anlæg.

Vi kan undtagelsesvis vælge at afvige fra denne hovedregel og fjerne graffitien alene på grund af dens omfang, hvis der er tale om stærkt overmalede hovedstationsbygninger eller murede transformerstationer med en fremtrædende placering i bybilledet. Radius vil foretage en sådan vurdering på baggrund af en konkret henvendelse.

Hvis en kommune, boligforening, grundejerforening eller anden part ønsker at få fjernet graffiti fra vores anlæg, er vi åbne for aftale om, at dette kan ske. Udgifterne ved afrensningen afholdes af den part, der ønsker graffitien fjernet. Før arbejdet påbegyndes, skal der indgås en aftale mellem parterne. Denne omfatter primært afrensningsmetoder, sikkerheds- og miljøforhold.