Er strømmen gået?
Her finder du et overblik over de strømafbrydelser, vi har registreret lige nu. Du finder også information om, hvad du kan gøre, når du står midt i en strømafbrydelse.
Priser og forbrug
Her kan du læse, hvad du som elnetkunde betaler til Radius. Du kan også blive klogere på, hvor meget af din samlede elregning, der dækker brugen af elnettet til at transportere din strøm.
Din tilslutning
Her kan du finde information om vilkår for din tilslutning til elnettet. Du kan også læse om, hvordan elmåleren virker og, hvordan du kan bruge den til at følge dit elforbrug.
Hjælp og kontakt​
Find hurtigt svar på de spørgsmål, vi oftest bliver stillet. Hvis du gerne vil tale med en medarbejder hos os, finder du vores telefonnummer nederst på siden.

Få SMS ved strømafbrydelse

Vi kan desværre ikke undgå, at strømmen en gang imellem bliver afbrudt hos dig – enten fordi elnettet skal vedligeholdes, eller fordi der er opstået en fejl i elnettet. Med vores sms-service kan du få direkte besked om strømafbrydelser på din adresse.

tilmeld dig her

Du kan tilmelde flere mobilnumre og adresser

Når du har udfyldt formularen nedenfor, modtager du en pinkode via sms, som du skal indtaste for at bekræfte din tilmelding. Du kan til enhver tid afmelde dig igen her på siden.

Du kan tilmelde flere mobilnumre og adresser, hvis du fx også har et sommerhus eller en erhvervsadresse i vores forsyningsområde. 

SMS-service

Der er to typer af strømafbrydelser

Du kan få en sms om både de planlagte og de pludselige strømafbrydelser. Vi kalder dem også for varslede og uvarslede afbrud.

Planlagte afbrydelser kan vi varsle i god tid

De planlagte afbrydelser er nødvendige for at vi kan vedligeholde og udbygge elnettet – fx når vi skal udskifte et elskab på din villavej eller grave et nyt kabel ned. Vi kan give dig besked om de planlagte afbrydelser i god tid, fordi vi selv styrer, hvor og hvornår arbejdet foregår. Derfor kan du forvente at blive orienteret om en planlagt afbrydelse mindst fem dage før, vi afbryder strømmen hos dig.

Pludselige afbrydelser skyldes fejl og skader

De pludselige afbrydelser skyldes fejl i elnettet eller udefrakommende skader – fx overgravede kabler, påkørte elskabe eller skarpe sten, der med tiden ”vandrer” op gennem jordlagene og bryder igennem vores kabler. De pludselige afbrydelser kan vi ikke forudse, og derfor kan vi ikke varsle dig på forhånd. Men når strømmen uventet forsvinder et sted i elnettet, går vi straks i gang med at finde fejlen. I samme ombæring giver vi dig besked om, at strømmen er gået på din adresse, hvis du er tilmeldt vores sms-service.