Kontakt os
Dine muligheder for at at kontakte os afhænger af, hvad din henvendelse drejer sig om, og hvem du repræsenterer. Her på siden får du hjælp til at finde det rigtige sted at henvende dig.
Hvem er Radius?
Som elnetselskab har vi ansvar for vores fælles elnet I Københavnsområdet, Nordsjælland og dele af Midtsjælland. Vi ejer kablerne i jorden og de elmålere, der måler dit forbrug.
Projekter
Vi skaber elnet til fremtidens samfund og deltager løbende i større projekter. Her kan du læse om nogle af vores projekter.
Data om elnettet
Her kan du se elforbruget i Københavnsområdet, Nordsjælland og dele af Midtsjælland, hvor Radius driver elnettet. Du kan enten indtaste en adresse for at se forbruget i et lokalområde, eller du kan følge og sammenligne elforbruget i de kommuner, vi forsyner.
Presse og udgivelser
Her kan du læse de seneste nyheder fra Radius og finde kontaktoplysninger til vores presseansvarlige, hvis du skal bruge en kommentar. Du kan også finde vores udgivelser med information om, hvad det kræver at få tilsluttet nye forbrugs- og produktionsanlæg til elnettet, eller hvordan man kan oprette energifællesskaber.
Ledige job
Vil du være med til at understøtte den grønne omstilling og sikre et stabilt og fremtidssikret elnet, så hører vi altid gerne fra dig.

Kontakt Radius

Vi bestræber os på, at du som elnetkunde eller fagprofessionel altid kan få den information, du har brug for. Når du kontakter os, er det vores ambition, at du oplever en imødekommende, forståelig og løsningsorienteret kommunikation.

Er du elnetkunde?

Det er ikke altid os, der kan hjælpe

Der er to selskaber, der tilsammen forsyner dig med strøm: Dit elnetselskab og din elleverandør. Det er Radius som elnetselskab, der transporterer din strøm gennem elnettet, men du køber strømmen af den elleverandør, som du selv vælger. En tredje part, nemlig en elinstallatør, kan hjælpe dig, hvis du oplever fejl i din strømforsyning, som ikke er relateret til en strømafbrydelse.

Din elleverandør svarer på spørgsmål om din strøm og din elregning

Som udgangspunkt skal du kontakte din elleverandør, hvis du har spørgsmål til strømmen i din bolig eller virksomhed. Hvis du er i tvivl om, hvem der er din elleverandør, kan du kigge på din seneste elregning eller logge ind på eloverblik.dk.

Elinstallatøren kan tjekke dine installationer og udføre arbejde på din stikledning

De fleste elnetkunder ejer selv den stikledning, der leder strøm fra vores kabelskab ind til din bolig eller virksomhed. Hvis du oplever fejl i din strømforsyning, skal du ofte have fat i en elinstallatør til at finde fejlen. Elinstallatøren vil udføre arbejdet i dialog med os.
Giv et praj

Du ser det først​

Det er ofte dig, som har din daglige gang forbi vores kabelskabe og netstationer, som først opdager, at der er noget galt. 

Hvis du vurderer, at der er berøringsfare

Berøringsfare kan fx være hvis et kabelskab eller en netstation er blevet beskadiget, så man kan få fingrene ind i skabet.

Kontakt os på telefon Tlf. 7020 5800, så vi hurtigst muligt kan sikre anlægget.

Andre fejl og mangler

Vi har tilmeldt os app'en 'Giv et Praj', som også en lang række kommuner bruger for at hjælpe borgere med at indberette fejl og mangler. Hos Radius ønsker vi, at vores forsyningsanlæg er i så god en stand som muligt, og vi har brug for din hjælp til at sætte ind, hvis der opstår fejl.

Du finder link til app'en her.
Klagevejledning

Har du brug for at sende en klage?

Vi betjener dagligt mange kunder, og der kan desværre ske fejl. Hvis du mener, at vi har begået fejl i din sag, har du flere muligheder for at klage.

Faq
Ofte stillede spørgsmål

Vi svarer på mange spørgsmål…

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.