Elnetkunder

Som elnetkunde hos Radius hjælper vi dig med den rigtige rådgivning. Hvis du fx skal have en elbil, overvejer solceller eller egen vindmølle, giver vi dig gode råd med på vejen. Du kan også finde gode råd til, hvad du bør gøre, hvis strømmen skulle gå, der hvor du bor.

Elmåleren

Din elmåler har et væld af funktioner, der gør det nemmere for dig at følge og styre dit elforbrug.

Din elmåler er fjernaflæst, som betyder, at du ikke skal aflæse elmåleren – heller ikke, hvis du flytter eller skifter elleverandør. Den bliver aflæst helt automatisk.

Mangler du strøm?

Din strøm er der stort set hele tiden, men skulle strømmen gå, har vi samlet nogle gode råd, du kan følge. Vi overvåger elnettet 24 timer i døgnet 365 dage om året, du kan derfor løbende følge elnettets status på vores hjemmeside.

Tariffer og din elregning

Som elkunde betaler du både for den strøm, du bruger, og for at få strømmen sendt gennem elnettet til din bolig eller din virksomhed. Det er Radius Elnet, der tager sig af transporten af strømmen gennem elnettet. Vi opkræver betaling for denne ydelse hos din elleverandør, som siden afregner med dig. 

Se filmen, hvor Christian forklarer hvad udskudt vasketid og myldretid i elnettet har med hinanden at gøre – og hvordan det hænger sammen med din elregning.

Tilslutning til elnettet og tilslutningstider

Tilslutninger til elnettet varierer meget, og tilslutningstiderne er derfor også meget forskellige. 

Tilslutninger kan opdeles i tre overordnede niveauer; små, mellemstore og store tilslutninger.

Se filmen, hvor vi forklarer, hvordan elnettet udbygges, så der er plads til både varmepumper, ladebokse, store erhvervskunder og VE-anlæg.  

Få en SMS, hvis strømmen svigter

Din strøm er der stort set hele tiden, men hvis den er væk, så kan det være rart at få besked. Derfor kan du tilmelde dig Radius’ SMS-ordning og få besked, hvis der opstår en større strømafbrydelse, der varer længere end fem minutter.